Jak wyróżnić się na tle innych restauracji?

Rynek gastronomiczny przeżywa dziś prawdziwą rewolucję. Restauratorzy prześcigają się w kolejnych pomysłach na ciekawe aranżacje wnętrz i zachęcające menu. Konkurencja jest naprawdę spora, dlatego tylko i wyłącznie wyróżniające się lokale mają prawdziwą szansę na sukces.

Jak w takim razie wyróżnić się na tle innych restauracji?

Podstawa, to oczywiście zachęcające menu

menu

Menu, to absolutna podstawa. Jeśli takowe bazuje na świeżych produktach i dobrych daniach, mamy realną szansę na to, że klienci nas zauważą.

Dlaczego? Ponieważ (choć to niewiarygodne) wiele lokali nie przykłada do tej kwestii zbyt dużej wagi. Serwuje klientom i gościom potrawy, które dalekie są od idealnych. Odmrażane mięsa, nieświeże warzywa i owoce, za twarde dodatki itd. Liczy się zysk, a ten najłatwiej uzyskać drogą na skróty. Restauracje, które idą w ilość, a nie jakość nie są w stanie zaproponować nam godnych uwagi posiłków. Znakiem ostrzegawczym jest też bardzo rozbudowane menu. Takowe świadczy o tym, że lokal nie przykłada wagi do świeżości produktów.

Nie sposób przecież proponować kilkudziesięciu dań jednocześnie. Taki wybór daje do myślenia. Zazwyczaj wiąże się bowiem z tym, że na zapleczu znaleźlibyśmy pełne zamrażarki i zalegające produkty. Po wejściu do dobrej restauracji, takową rozpoznamy również po przyjemnym zapachu. Smaczne, dobrze przygotowane dania są przecież równoznaczne z cudowną wonią.

Odpowiedni klimat, wystrój i muzyka

w restauracji

 

Nie bez znaczenia pozostaje też odpowiedni wystrój lokalu, który tworzy w nim niepowtarzalną atmosferę. W otoczeniu estetycznych wnętrz lepiej się przebywa i milej spędza się czas. Restauratorzy, którzy chcą się wyróżnić muszą o tym pamiętać. Dziś nie wystarczy już przykryć stolików obrusami i pozamiatać podłogi między kolejnymi gośćmi.

Obecnie trzeba się naprawdę postarać. Niektóre restauracje, jak na przykład graperestaurant.pl z Wrocławia stawiają na  elegancję i wnętrza z klasą. W takiej restauracji goście czują się iście po królewsku. Tym bardziej, że lokal mieści się w przedwojennej, odnowionej na jego potrzeby wilii. Inne lokale wolą styl vintage lub związany z państwem, którego dania serwują. Niezależnie od tego jaki jest motyw przewodni danego miejsca, należy być spójnym w jego urządzaniu.

Nie ma nic gorszego, niż zlepek wielu akcentów z różnych kultur i mieszkanie poszczególnych stylów aranżacji wnętrz. Taki misz-masz tworzy nieład. Ludzie nie czują się dobrze w pomieszczeniach urządzonych w ten sposób, bo działa na nich zbyt wiele bodźców.

 

Promocje i jeszcze raz promocje!

Oczywiście wszyscy kochamy promocje. Nie tylko w sklepach proponujących odzież czy obuwie, ale także w wielu innych miejscach. Ośrodku kultury, teatry  i kina doskonale o tym wiedzą. Nie bez przyczyny już dawno wprowadziły tańsze seanse w konkretne dni lub ofertę dedykowaną zwolennikom zniżek. Choć to dla wielu niezrozumiałe, taki system działania bardzo często podnosi zyski. Zwraca też uwagę klientów! A przecież o to właśnie chodzi.

Im więcej ludzi odwiedza nasz lokal, tym więcej zarabiamy. Co z tego, że w jeden dzień danie główne będzie tańsze, niż w inne dni? Zrównoważymy to ilością klientów. A jeśli zachęcimy ich ofertą, mamy pewność tego, że do nas wrócą. Już niekoniecznie w celu skorzystania z promocji, ale w ogóle. Korzystając ze wszystkich powyższych wskazówek mamy realną szansę na to, by wyróżnić się w lokalnej ofercie gastronomicznej.