Co można zmienić podczas rebrandingu marki produktowej?

Jak rozumiemy rebranding?

Nowa marka wchodząca na rynek może nie być świadoma tego jak istotny jest proces brandingu. To budowanie świadomości marki – sposób na zaprezentowanie się klientom oraz rynkowi. Rebranding ściśle wiąże się z pojęciem brandingu – dotyczy jednakże tych marek, które na rynku już istnieją, funkcjonują oraz konkurują. Rebranding to wprowadzenie nowego oblicza w wielu płaszczyznach, np. w ofercie, szacie graficznej, komunikacji z klientami, wyrażanymi wartościami. Rebranding wykonywany winien być kompleksowo, z dbałością o szczegóły oraz zadbanie o to aby wszystkie elementy, które wiążą się z brandingiem rzeczywiście zostały odświeżone w taki sposób, który pozwoli marce na pokazanie się z innej strony.

Zmieniamy opakowanie

Marki produktowe stosunkowo często przechodzą rebranding, ale najczęściej zawiera się on li tylko w zmianie logotypu i delikatnych zmianach ogólnej szaty graficznej. Rebranding marki produktowej można zastosować bardziej kompleksowo. Nowy logotyp dla produktu, nowe hasło i nowa szata graficzna, a może wręcz cała identyfikacja wizualna to podstawa, które rzeczywiście może zwabić nowych klientów. Warto jednakże postarać się także o inne rzeczy. Możemy zmienić rozmiar opakowania, jego kształt, sposób podania, różne wersje – np. premium, możemy zmienić jego strukturę. Poprzez tylko zmianę opakowania można pokazać bardzo wiele. Rebranding marki w takim wydaniu to jednak sprawa długiej debaty – jak czytamy tutaj – http://auchstudio.pl/blog/rebranding-marki/ – ważne jest bowiem to, aby nie przesadzić ze zmianami, gdyż ryzykujemy wtedy odejście klientów dotychczasowych.

Zmiana zawartości

Jeśli mówimy o zmianie zawartości produktu niekoniecznie musi chodzić o zmianę całościową. Często wystarczy dodać różne wersje, odmienić kolory, podwyższyć jakość, dodać elegancji, lepszy stopień wykończenia, mocniejsze pakowanie czy stabilniejszą konstrukcję. Dodatkowo produkt może być opisany dużą liczbą pozytywnych cech, które dotąd nie były mu przypisywane. Warto w tym celu zastosować chociażby storytelling.
Wprowadzamy rebranding

Odświeżenie użyteczności

Jeśli produkt nie jest już tak użyteczny jak to, co obecnie oferuje konkurencja, można postarać się o zmiany. Nowa użyteczność to metoda na jeszcze większe zainteresowanie dotychczasowych konsumentów jak i zainteresowanie się marką ze strony zupełnie nowych. Nowa użyteczność produktu to także powód do na przykład zwiększenia zasięgu, chociażby na skalę krajową, a później na międzynarodową. Ten sam produkt z nowymi funkcjami, możliwościami, opatrzony nowymi cechami, jakością, wyglądem a do tego wyrażający atrakcyjne wartości ma szansę zwabić do siebie wielu konsumentów, którzy staną się lojalnymi klientami.

Wartości oraz sposób komunikacji brandu

Cały proces rebrandingu marki musi jednocześnie wyrażać się w nowych wartościach marki oraz nowym sposobie na komunikowanie się. Marka musi otworzyć się na nowe kanały komunikacji, marka musi postarać się o to, aby być bliżej klienta, słuchać jego potrzeb i w miarę możliwości na nie odpowiadać. Kompletny rebranding marki produktowej jest trudny do wprowadzenia ale dobrze rokuje i może przynieść bardzo smaczne owoce pracy w postaci zwiększonego zainteresowania oraz realnych zysków pieniężnych.