Jak założyć sklep internetowy z meblami?

Sprzedaż internetowa już od kilku lat zaczyna skutecznie wyprzedzać w swojej skuteczności sprzedaż tradycyjną. Trudno się temu dziwić – brak sztywnych godzin otwarcia sklepu, mniejsze koszty prowadzenia działalności i inne plusy związane z działalnością internetową sprawiają, że założenie sklepu online ze sprzedażą mebli staje się coraz bardziej sensowne. Jak zacząć sprzedaż?

Sklep online z meblami – od czego zacząć?

Dużą popularnością cieszą się obecnie meble o unikalnym charakterze, pozwalające stworzyć niepowtarzalne wnętrze, dlatego też niekiedy dobrym rozwiązaniem jest znalezienie własnej niszy rynkowej, dzięki której trafisz do dokładnie określonego grona klientów. Rozwiązanie to jednak sprawdza się głównie w przypadku sprzedaży towarów luksusowych lub jeśli decydujesz się na handel rękodziełem.

Czy założenie sklepu z meblami jest opłacalne – marża

Wiadomo już, że prowadzenie sklepu internetowego jest znacznie bardziej opłacalne i mniej czasochłonne, niż dzieje się to w przypadku sklepu stacjonarnego – odchodzą koszty związane z wynajmem lokalu, opłacaniem personelu i wiele innych wydatków. Trzeba jednak pamiętać o tym, że niektóre wydatki niezmiennie pozostają wpisane w specyfikę prowadzenia własnego sklepu i jednym z nich jest marża.

W przypadku wielu towarów marża może sięgać do 40%, a zdarzają się towary, w których przypadku marża może wynieść nawet 100%. Dlatego też, szczególnie na początku działalności, ważne jest korzystanie z rozwiązań, dzięki którym możliwe będzie zmniejszenie wydatków na prowadzenie sklepu. Jednym z takich rozwiązań jest dobór właściwego oprogramowania.

Oprogramowanie do sklepu – jakie wybrać?

Wybór odpowiedniego oprogramowania pozwoli Ci zoptymalizować funkcjonowanie sklepu i podnieść jego pozycję w wynikach wyszukiwania. Wybierając oprogramowanie najlepsze dla Twojego sklepu, postaraj się zwrócić uwagę na następujące zagadnienia:

  • możliwość robienia zakupów na urządzeniach mobilnych,
  • dostęp do porównywarek cen, opinii oraz firm kurierskich czy bramek płatniczych,
  • łatwy w obsłudze panel administracyjny,
  • dostęp do kreatora, dzięki któremu szybko zmienisz lub odświeżysz wygląd strony sklepu,
  • możliwość prowadzenia firmowego bloga, dzięki któremu podniesiesz pozycję w wyszukiwarce,
  • zintegrowanie z hurtowniami meblowymi, co umożliwi Ci automatyczną aktualizację listy dostępnego towaru, opisów, cen i innych związanych z nim parametrów,
  • inteligentna obsługa tzw. towarów nieistniejących – dzięki temu rozwiązaniu klient nie zniechęci się do Twojego sklepu, gdy okaże się, że zabrakło poszukiwanego przez niego towaru, lecz po prostu będzie przekierowany na podstronę, na której znajduje się towar podobny,
  • integracja z systemami ratalnymi i możliwość generowania kodów rabatowych.

Jak rozkręcić sprzedaż?

Gdy masz już założony sklep, wybrany towar, oprogramowanie i grupę docelową, pozostaje Ci już tylko jedno – kampania reklamowa. To od niej zależy, czy klienci przyjdą właśnie do Ciebie, czy wybiorą jednak sklepy konkurencyjne.

Aby odnieść sukces, nie zamykaj się na dostępnym na Twojej stronie blogu, który jest bardzo ważny i może być źródłem wiedzy związanej z pytaniami, jakie mogą mieć do Ciebie klienci, lecz postaraj się wyjść im naprzeciw, szukając ich m.in. w social mediach.

Gdzie znaleźć odbiorców?

Sprawdź, gdzie może pojawiać się najwięcej Twoich klientów. Załóż konto firmowe na Instagramie, Facebooku, twórz hasztagi, a także publikuj zdjęcia mebli w atrakcyjnych aranżacjach. A także wchodź w interakcje z klientami, pytaj o najlepsze zakupy w Twoim sklepie, twórz konkursy i publikuj czasem krótką relację tzw. zza kulis, dzięki którym klienci lepiej poznają Ciebie i Twoją działalność.

Jak wypozycjonować sklep?

O wykorzystywaniu pozycjonowania dla poprawienia wyników wyszukiwania sklepu online można znaleźć liczne artykuły i książki, po czym samodzielnie próbować swoich sił, lecz prawda jest taka, że bardziej skomplikowane zagadnienia możesz powierzyć odpowiednim firmom.

Z kolei samodzielnie możesz zadbać m.in. o odpowiednie rozmieszczenie fraz kluczowych, atrakcyjny układ treści, meta opisy i inne elementy, które możesz wprowadzić już na etapie projektowania tekstu na stronę.

Czy warto współpracować z influencerami?

Inne rozwiązania zakładają również współpracę z popularnymi influencerami, zajmującymi się np. tematyką remontów, aranżacji wnętrz czy pielęgnacją mebli.

Do tego, atrakcyjnym rozwiązaniem może być również stworzenie przykładowych wizualizacji z wykorzystaniem posiadanego przez Ciebie asortymentu. Ciekawe są też spacery 360, dzięki którym klienci mogą stworzyć własną wizję mieszkania z Twoim wyposażeniem.