Muzyka do sklepu bez opłat – czy warto?

Większość z nas nie wyobraża sobie robienia zakup w ciszy. Wszelkiego rodzaju sklepy oraz miejsca sprzedaży przyzwyczaiły nas do tego, że podczas oglądania produktów, ich mierzenia oraz płacenia za nie towarzyszy nam, najczęściej, rytmiczna, łatwo wpadająca w ucho muzyka. Chociaż nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę to ma ona znaczący wpływ na nasze zachowanie oraz samopoczucie. Głównie pozytywny, gdyż pozwala nam na chwilowy relaks oraz radość z zakupów. Mało kto z nas wie, że wykorzystanie muzyki w sklepach jest celowym działaniem marketingowym, zwanym powszechnie audiomarketingiem.

 

Na czym polega audiomarketing?

Audiomarketing to nowoczesna metoda,  polegająca  na wykorzystaniu specjalnej ścieżki muzycznej w miejscu, gdzie klienci dokonują różnego rodzaju zakupów.  Utwory zostają dobrane specjalnie tak, aby trafiły w gust jak największej liczby klientów.  Celem tych działań jest przede wszystkim stworzenie przyjemnej atmosfery w miejscu sprzedaży, zbudowanie pozytywnego wizerunku marki oraz kojące i relaksujące wpłynięcie na zmysły klienta.

 

Korzyści płynące z wykorzystania audiomarketingu w miejscu sprzedaży.

Dzięki odpowiednio dobranej muzyce, zaczynamy w danym miejscu czuć się swobodnie i komfortowo. Spokojnie przeglądamy dostępny asortyment, bez pośpiechu decydując się na zakup najlepszego produktu. Czujemy się wypoczęci oraz pełni energii, co przekłada się na naszą aktywność w sklepie. Szybciej podejmujemy decyzje, dokonujemy wyborów,  a także chętniej kupujemy więcej rzeczy niż zamierzaliśmy. Nie oznacza to jednak, że są to zakupy nietrafione oraz nieprzemyślane.

Galeria handlowa a muzyka
Profesjonalna muzyka do sklepu rzadko występuje pod postacią darmową. Najczęściej należy pokryć miesięczne abonamenty.

Po prostu muzyka wpływa na naszą pewność siebie oraz na naszą wiarę w słuszność podejmowanych przez siebie decyzji. Ponadto dzięki muzyce przywiązujemy się do danej marki oraz budujemy sobie o niej pozytywną opinię. Nie bez znaczenia jest też wpływ muzyki na samopoczucie pracowników miejsc sprzedaży. Dzięki jej pozytywnym właściwościom oni również są znacznie bardziej aktywni, co przekłada się na efektywność oraz wyniki ich pracy. Zaś właściciele sklepów odnotowują coraz większe zainteresowanie marką, dzięki czemu mogą cieszyć się z rosnących przychodów sprzedaży oraz z zaufania, jakim obdarowują ich markę miliony klientów.

 

Wyjątkowe ścieżki muzyczne

Ponadto dzięki audiomarketingowi zyskujemy możliwość poznania wyjątkowych utworów oraz szansę na ukształtowanie własnego gustu muzycznego. Większość sklepów wykorzystuje bowiem niekomercyjne utwory, których nie usłyszymy w radio ani telewizji. Zwane są one popularnie Royality Free Music, w skrócie RFM. Przeważnie muzyka do sklepów jest jednak dobierana w ten sposób, aby łączyć utwory komercyjne z tymi mniej znanymi. Miejsca sprzedaży zyskują dzięki temu niepowtarzalna, wyjątkową ścieżkę dźwiękową, pozwalającą im na osięgnięcie odpowiednich celów sprzedażowych.