Poznaj 3 sposoby zabezpieczenia holowanego pojazdu

Przenoszenie ciężkich, dużych ładunków drogą, czy to samochodu kempingowego, przyczepy łodzi lub cokolwiek innego, wiąże się z wykorzystaniem pojazdu holującego, może to być trudnym procesem dla początkujących. Prowadzenie samochodu z innego zestawem kół wiąże się z tym iż jest zupełnie inny w prowadzeniu samochodu przez siebie, więc istnieje kilka kwestii, które trzeba pamiętać podczas holowania. Małe przeoczone szczegóły uczyni jazdę wyboistą i niewygodną, co więcej potencjalnie ryzysko uszkodzeń podczas holowania jest większe, ważniejsze kwestie mogą prowadzić do poważnych sytuacjach, takich jak złożenie się przyczepy pod kątem 90 stopni lub odwrócenie jej, – ważne jest aby unikać zdarzeń, które powodują wypadki i szkody dla Ciebie i innych kierowców na drodze.

holowanie przyczepy kampingowej
Bezpieczne holowanie

Chociaż może to wyglądać na skomplikowaną konfigurację, istnieje kilka prostych kroków, które wartopodjąć w celu zapewnienia bezpiecznej podróży w czasie holowania. Niektórzy uznają wyłącznie podejmowanie szybkich, regularnych kontroli sprzętu, podczas gdy inne wolą mieć świadomość konkretnego sprawdzenia holowanego pojazdu. Ile ważyć może samochód lub laweta? Czy jest jakiś dodatkowy sprzęt, który trzeba kupić przed wyruszeniem? Jak należy dostosować swoją technikę jazdy, tak aby jeździć bezpieczniej?

Przed rozpoczęciem holowania nieskończonej ilości ładunku w przyczepie lub doczepieniem 18-metrowego jacht, najlepiej jest , aby poznać możliwości holowania przez samochód, dobrze jest w tym celu posiadać duże, mocne auto – np. suv. Holowanie zbyt dużej wagi może powodować mnóstwo problemów, bez względu na to, jak duży i mocny jest silnik. Pierwszą rzeczą do zrobienia jest znalezienie instrukcji obsługi swojego pojazdu, która powinna dać konkretne liczby dotyczące jaką wagę pojazdu/maszyny możesz holować.

Masa pojazdu a wzięcie przyczepy na hol

Istnieje również kilka definicji, które należy pamiętać:

*masa własna – to, w uproszczeniu, rzeczywista masa całego pojazdu, w tym wszystkich płynów (tj pełnego zbiornika paliwa, oleju, płynu chłodzącego, płynu przekładniowego i innych) oraz dodatkowego wyposażenia.

*ciężar ładunku – waga ładunku zawierająca masę pasażerów, ładunku i wszelkiego wyposażenia (np. doczepianego dachu w kabriolecie)

*dopuszczalna ładowność – jest to maksymalna ilość masy, w tym ładunków i pasażerów, którą pojazd może przewozić.

Wiedząc, jak wiele wagi pojazd możesz holować, zachowasz bezpieczny tor jazdy i lepiej przygotujesz się do załadunku. Kiedy już wiesz, ile ładunku można przewieźć, musisz również wiedzieć jak go dokładnie umieścić, ładunek jest zupełnie innym problemem.