Elementy, który mi firma komunikuje się wizualnie

Czym jest logotyp i po co w ogóle istnieje? Czy ma on jakiś wpływ na naszą firmę? Czy kolorystyka ma znaczenie? Po co właściwe potrzebne są takie rzeczy jak wizytówki, szyldy czy pracownicze ubrania? Dowiedź się jak wizerunek twojej firmy wpływa na sprzedaż produktów.

Logotyp elementem identyfikacji wizualnej

Czym jest logo każdy wie. Jest to graficzny obraz charakteryzujący konkretną markę. Ważny jest w nim każdy szczegół, kształt, kolory oraz wykorzystana czcionka. Jest on bowiem trwale związany z konkretną marką oferującą konkretny produkt lub usługę. Najważniejsze jest to, aby był łatwy do zapamiętania, z kolorami przyjemnymi dla oka, jednak dosyć kontrastującymi na tle logotypu. Istotny wpływ ma on także na wizytówkach. Rozdając je, logo naszej firmy rozprzestrzenia się, widzi je coraz więcej osób i automatycznie zaczynają kodować w umysłach, że to konkretne logo należy do naszej firmy.

Dzięki temu rośnie świadomość naszej firmy na rynku. Jak wiemy, większość usług i produktów prawie każdej marki dostępne są w Internecie. To tam konsumenci szukają opinii i recenzji firm uwzględniając zwłaszcza strony firmowe. Dlatego powinna być ona schludna i czytelna, aby klient łatwo mógł znajdować poszczególne informację. Warto zainteresować się projektowaniem strony WWW, aby zachęcić klienta do spędzenia dłuższego czasu na naszej stronie. Te drobne zabiegi kosmetyczne sprawią, że logo i kolorystyka naszej firmy zostaną zapamiętane przez odwiedzającego.

Wykorzystanie identyfikacji wizualnej

Siedziba firma – miejsce, o które warto zadbać

Warto zadbać tez o szyldy naszej siedziby, aby były widoczne. Można również zainwestować w charakterystyczny ubiór firmowy lub plakietki dla pracowników z imieniem i logiem. Te wszystkie niewielkie, aczkolwiek niezwykle istotne czynności mają wpływ na rozpoznawalność naszej firmy, inaczej nazywaną identyfikacją wizualną marki. Zalicza się do niej to wszystko co widzimy i kojarzy nam się z tą jedną firmą, a nie żadną inną. Po mimo że nie jest ona bezpośrednio związana ze sprzedażą, koniecznie wpływa na wybory konsumentów. Łatwiej jest bowiem wybrać produkt marki, którą znamy i ufamy jej, ponieważ znamy jakość jej produktów, niż firmy o której nigdy wcześniej nie widzieliśmy. Oprócz identyfikacji wizualnej istnieje jeszcze identyfikacja werbalna, czyli słowna odpowiadająca za slogany i hasła reklamowe oraz identyfikacja muzyczna, która o firmie przypomina nam piosenką, melodią lub konkretnymi dźwiękami.

Posiadając własną firmę nie zapomnij i identyfikacji wizualnej firmy. Czasami najprostsze sposoby SA najlepsze. Je wszystkie można skrócić do jednego bardzo popularnego zdania. „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Teoretycznie jest ono znane prawie przez wszystkich, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego ile w nim prawdy. Wykorzystaj poznaną wiedzę do zwiększenia rozpoznawalności swojej firmy. Te proste rozwiązania mogą pomóc odnieść Ci sukces.